Met hemelvaart gaat het wedstrijd team op training stage naar Slovenië. De mannen en vrouwen krijgen training in de Dojo  van Judo Club Sankaku  in deze dojo traint onder andere  Urška Žolnir en Tina Trstenjak . De laatste genoemde heeft op de spelen in Rio Goud gehaald.

Tijdens deze training gaan onze judoka’s andere technieken leren en kennis maken met de manier van les geven in Slovenië. Dat deze training anders is dan bij ons in Nederland was vorig jaar al duidelijk geworden toen er voor de eerste keer een reis gemaakt werd naar Slovenië door onze Judoka’s. Dit was echter zo goed bevallen van beide kanten dat er al gauw de vraag kwam vanuit de judoka’s naar het bestuur om het dit jaar weer te regelen. En uit Slovenië kwam ook de vraag of wij ook dit jaar wilden komen. En dat heeft het bestuur dan ook geregeld met al resultaat dat ze nu gaan. Sommige voor de eerste keer andere voor de tweede keer.