Elena Renes mocht de dag beginnen. Ze werd vandaag goed op de proef gesteld. Eerste partij door judoën tot in de Golden Score. De andere twee partijen heeft ze gewonnen met doorzettingsvermogen en simpelweg punten maken. Een 3e plaats voor Elena Renes.

Het tweede blok waren Alex Smit en nieuwkomers Nick en Erik Wassink aan de beurt. Smit stond vandaag met een verdiende 2e plaats op het het podium. Heeft twee partijen gewonnen met wazari’s, maar de finale verloren op een fout. Hij was wel gelijkwaardig aan zijn tegenstander. Voor de broers Wassink wasa het hun debuut op een eerste grote toernooi. Beide lieten veel technieken zien en konden lang judoën. Helaas geen podium, maar wel wedstrijdervaring op kunnen doen.

Het laatste blok mochten Gijs Fränzel, Tigo Renes en Dave Visser de mat op. Fränzel wist zich in een gewichtsklasse hoger redelijk staande te houden, maar werd veel afgestraft door de scheidsrechter. Geen podium dus. Tigo Renes liet zich goed zien, was krachtig en heel technisch. Een 3e plaats voor hem was het eindresultaat. Visser heeft in de vakantie spierballen gekweekt. Hij heeft twee partijen met een Ippon gewonnen. Ook 1 partij verloren, dus voor hem ook een 3e plaats.
Deze dag werd gecoacht door Thiis Huijgenbos